Monday 22 July 2013

Panas!!! Parlimen Panas, DAP Butthurt Dengan Kes Alvin Tan dan Vivian Lee (Video)

Parlimen Panas, DAP Butthurt Dengan Kes Alvin Tan dan Vivian Lee | Sidang Dewan Rakyat semalam kecoh apabila Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Seri Bung Mokthar Radin mendakwa pasangan blogger kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee adalah tajaan DAP.

Tindakan Bung Mokthar itu membangkitkan kemarahan wakil - wakil rakyat DAP sehinggan Parlimen menjadi panas dan kecoh seketika. Bung Mokhtar dalam ucapan perbahasannya meminta kerajaan menahan dan menghukum pasangan terbabit kerana telah menyentuh sensitiviti agama di negara ini.





"Mereka perlu didakwa dan ditangkap serta merta, jangan dibebaskan, penjarakan. Saya rasa gejala ini berlaku selepas PRU13, mungkin ini semua tajaan DAP" - katanya.
Lantas, kenyataan itu mengundang kemarahan wakil rakyat DAP yang bangun dan membantah dakwan tersebut, antaranya V Sivakumar (DAP - Batu Gajah), Anthony Loke (DAP - Seremban), Nga Kor Ming (DAP - Taiping). Mekeka bangun dan menuntut agar Bung Mokhtar menarik balik kenyataan tersebut kerana ia dianggap sebagai satu kenyataan tuduhan.

Namun, kekecohan reda apabila Ahli Parlimen Ketereh memberi hujah dan pendapat yang lebih jitu dan menyeluruh.



HairanBlog - Kali ini parlimen bersatu menentang menghinaan Islam. Inilah apa yang rakyat ingin lihat.

Sumber: KoleksiCeritaBest melalui Pilihan Anda

Artikel Terkait Lainnya :



No comments:

Post a Comment