Sunday 7 April 2013

Terkini: Lisa Surihani, Takut Kena Marah Dengan Yusri


Lisa Surihani & Yusry 2

Sebelum ini, Lisa Surihani dan Yusry pernah berlakon bersama dalam sebuah filem berjudul Ular, arahan Jason Chong. Sungguhpun pada awalnya Lisa mengakui agak kekok untuknya berlakon dengan lelaki yang juga merupakan suaminya itu, namun kesulitan itu dapat diatasi selepas dua hari menjalani penggambaran filem terbitan KRU Studios itu.


Perkembangan terbaru, Lisa memberitahu dia sekali lagi bakal bekerjasama dengan suaminya dalam satu projek filem. Namun bezanya kali ini, Lisa sebagai pelakon dan Yusri adalah pengarahnya. Difahamkan kalau tiada aral, filem tersebut bakal memulakan penggambaran dalam tahun ini."Sebelum ni, saya dan Yusry dah pernah berlakon bersama dalam Ular, kira-kira sebulan sebelum kami bernikah. Mula-mula tu rasa kekok tapi masuk dua hari semuanya okay. Jadi peringkat itu (berlakon bersama) kita berdua dah lepas. Sebelum saya pernah bertindak sebagai pembantu peribadi semasa dia mengarahkan Vikingdom. Saya jaga kebajikaan dan juga makan minum dia dan sebagainya sepanjang di set.

"Untuk projek akan datang ada perancangan untuk satu filem. Kali ni di mana dia sebagai pengarah dan saya sebagai pelakon. Menurut Lisa, walaupun teruja dan tidak sabar mahu memulakan penggambaran, pun begitu dia sebetulnya masih lagi tidak pasti sama ada dia boleh bekerja dibawah arahan suaminya itu atau tidak.

Bukan tidak boleh bersikap profesional cuma timbul sikit rasa bimbang kerana sepanjang mengenali Yusry, jelas Lisa, suaminya itu seorang yang tegas sewaktu bekerja sedangkan dirinya seorang yang manja.

"Sebenarnya saya tak berapa pasti sama ada boleh bekerja dibawah arahan suami saya atau tidak. Sebab saya ni manja. Yusry pula kalau waktu bekerja, dia tak garang tapi seorang yang tegas. Kalau di rumah misalnya, kalau dia sedang bekerja, muka dia serius dan saya pula suka usik dan bergarau dengan dia.

"Tapi kalau di set nanti, saya tak tahu lagi macam mana. Saya tertanya-tanya juga pada diri sendiri, boleh ker saya kerja dibawah arahan dia. Kami juga ada bertanya sesama sendiri, nanti kat set saya nak panggil dia apa, dia nak panggil saya apa?


"Tapi saya memang menantikan projek ini. Ini juga salah satu peluang untuk kami berdua mengenali lebih lagi tentang antara satu sama lain. Harapnya kami dapat bekerjasama dengan lancar. Kalau untuk projek ni kami boleh, mungkin akan datang kami akan bekerjasama untuk filem lain pula", ujarnya sambil tersenyum.

Dalam pada itu Lisa berkata, semejak bergelar isteri, dia lebih bersikap selektif dalam menerima satu-satu tawaran berlakon. Ia disebabkan dia tidak mahu terlalu kuat berkerja seperti di zaman solo dahulu. Sebaliknya dia kini sedang belajar mengimbangi rutin antara bekerja dan tanggungjawab sebagai seorang isteri.

"Yusry tak pernah sekat langsung dalam hal kerjaya seni saya. Tapi saya yang pilih untuk lebih selektif sebab saya nak luangkan masa bersama keluarga. Dulu saya pernah jadi seorang yang workaholic sampaikan saya abaikan kesihatan saya.

"Sekarang ni baik apa tawaran pun, saya perlu memilih sebab saya nak belajar imbangkan antara kerjaya seni dengan tanggujawab sebagai isteri. Saya tak mahu lagi bekerja sampi terlalu penat. Tapi... itulah, saya ni kalau seminggu tak shooting, saya rasa resah.

"Saya dan Yusry, kami masing-masing memang workaholic sebenarnya. Ada sekali tu, masa pergi honeymoon, kami sampaikan kena berjanji, untuk selama dua minggu tu kami tak boleh cakap pasal kerja. Tapi masuk hari yang ke-10, kami dah tersebut pasal kerja.", katanya yang turut memberitahu meminati kerja-kerja di belakang tabir dan merindui dunia pengacaraan.

Sumber: portalharian

Artikel Terkait Lainnya :



No comments:

Post a Comment