Monday 29 April 2013

Pelakon Sudin Meninggal Dunia. Al Fatihah.

Pelakon Sudin Meninggal Dunia. Al Fatihah | Satu lagi kehilangan yang amat dirasai oleh penggiat dan penyokong industri seni perfileman tanah air. Siapa yang tidak kenal dengan S. Shamsuddin, atau lebih dikenali dengan Sudin, satu nama besar yang amat dikenali oleh rakyat Malaysia dan Singapura umumnya. Beliau yang lebih mesra dipanggil Sudin pernah membintangi lebih 25 filem dan filem yang paling diingati oleh semua tentulah filem Bujang Lapok di mana beliau bergandingan dengan P Ramlee dan Aziz Satar.
ssham
Jam 10.56 pagi tadi (4 Jun 2013), S. Shamsuddin telah menghembuskan nafas yang terakhir di rumahnya di Bukit Batu Singapura dan berita ini disahkan oleh anaknya, Noredah Shamsuddin. Arwah meninggal dunia ketika sedang disuapkan sarapan pagi.

WAHID SATAY / S SHAMSUDIN  / TEATER P.RAMLEE
Noredah Shamsuddin ketika dihubungi mengharapkan orang ramai yang mengetahui berita ini dapatlah menyedekahkan Al-Fatihah kepada arwah bapa Sudin yang amat dicintainya. Maka hilanglah seorang lagi “Bujang Lapok” yang mana sentiasa memberikan gelak-tawa kepada kita biarpun ditonton berpuluh-kali malah mungkin beratus-kali sejak berpuluh tahun lagi. Bakan lakonan pada diri arwah pastinya akan terus menghiburkan kita sampai bila-bila.

Artikel Terkait Lainnya :



No comments:

Post a Comment