Monday 22 July 2013

Bahaya! JIKA COCA-COLA DIPANASKAN SELAMA 25 MINIT

 
Selepas air Coca-Cola dipanaskan selama 25 minit, hasil yang diperolehi tidak lah se-menarik seperti keadaannya pada mula-mula tadi. Ini kerana ia akan meninggalkan sejenis lendir kasar berwarna hitam yang pada dasarnya adalah bahan kimia dan bahan perasa yang digunakan dalam proses membuat air Coca-Cola.




Di China, bahan berlendir ini akan disejukkan dan digunakan sebagai ubat-ubatan. Sirap fruktosa dan bahan-bahan lain pada air Coca-Cola ini bersama dengan halia dan buah lemon boleh digunakan untuk mengurangkan penyakit yang berbeza.



Memang benar bahawa air Coca-Cola tidak elok diminum, tetapi apabila ia dipanaskan sehingga mendidih, ia boleh membawa kesan yang baik. Sebagai contoh, sekiranya anda mempunyai alat perkakas dapur yang kotor dan sukar dibersihkan, dengan menggunakan air Coca-Cola yang dipanaskan, ia boleh membersih dengan mudah dan hasilnya ia akan nampak seperti baru dibeli.

Selain itu, dengan memasukkan halia ke dalam air Coca-Cola yang dipanaskan pada suhu sederhana dan minumnya ketika panas, ia mampu menghilangkan simptom selsema anda.

 
 
 
 




Sumber

Artikel Terkait Lainnya :



No comments:

Post a Comment